0

The names they gave us av Emery Lord

 
Lucy Hansson was ready for a perfect summer with her boyfriend, working at her childhood Bible camp on the lake and spending quality time with her parents. But when her mom's cancer reappears, Lucy falters - in her faith and in her ability to cope. When her boyfriend "pauses" their relationship and her summer job switches to a different camp - one for troubled kids - Lucy isn't sure how much more she can handle. Attempting to accept a new normal, Lucy slowly regains footing among her vibrant, diverse coworkers, Sundays with her mom, and a crush on a fellow counselor. But when long-hidden family secrets emerge, can Lucy set aside her problems and discover what grace really means?
 
Alltså den här boken. Jag tyckte om den så mycket! Jag gillade verkligen att Lucy hamnade på ett sommarläger för barn och ungdomar som har det svårt. Hon utvecklades så mycket, och det var fint att se. Det kändes verkligen som att hon var på rätt plats vid rätt tillfälle när hon samtidigt fick bearbeta sin mammas sjukdom. Vissa grejer var visserligen lite over the top, men det gjorde inte så mycket. Det träffade rakt i hjärtat.
 
Jag tyckte dessutom att det var kul att Lucy var kristen, hela den biten kändes så trovärdig när hon först inte vågade säga något till de andra ledarna på lägret eftersom hon inte ville att de skulle tycka att hon var konstig.
 
Jag ser verkligen fram emot att läsa mer av Emery Lord. Jag har hennes When we Collided i bokhyllan, och den hoppas jag hinna med snart.
 
 
 
Titel: The Names they Gave us
Författare: Emery Lord
Serie: -
Förlag: Bloomsbury
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 388
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 4,5/5

Kommentera här: