2

Eliza and her monsters av Francesca Zappia

 
In the real world, Eliza Mirk is shy, weird, smart, and friendless. Online, Eliza is LadyConstellation, the anonymous creator of a popular webcomic called Monstrous Sea. With millions of followers and fans throughout the world, Eliza's persona is popular. Eliza can't imagine enjoying the real world as much as she loves her digital community. Then Wallace Warland transfers to her school, and Eliza begins to wonder if a life offline might be worthwhile. But when Eliza's secret is accidentally shared with the world, everything she's built-her story, her relationship with Wallace, and even her sanity-begins to fall apart.
 
Alltsåååå! Jag är så förälskad i den här boken!
Jag älskar all kreativitet, sättet den är skriven på, karaktärerna, att den beskriver hur det kan vara att leva med ångest osv osv osv. Jag är ju väldigt svag för när man får läsa mail eller chattkonversationer, och det fanns det gott om. Och så kul att få läsa några sidor ur Monstrous Sea. Allt var väl kanske inte helt trovärdigt, som att hennes föräldrar inte alls förstod hur "stor" serien är utan trodde att det bara är en hobby.
Gillade verkligen när Elizas bröder stod upp för henne, trots att hon inte tycker att de har en så stabil relation.
 
Gillade så mycket med den här boken, och nu är jag så sugen på att läsa Made you up av samma författare!
 
Titel: Eliza and her monsters
Författare: Francesca Zappia
Serie: -
Förlag: Greenwillow Books
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 385
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 4,5/5

Kommentarer:

1 Vargnatts bokhylla:

skriven

Hör så mycket bra om den här, kanske får försöka hitta den på bibblo snart! :)

Svar: Det tycker jag verkligen! :)
Tina Håkansson

2 Sandra:

skriven

Den var så mysig!

Svar: Verkligen!
Tina Håkansson

Kommentera här: