1

An Ember in the Ashes och A Torch Against the Night av Sabaa Tahir

 
Jag läste ju an ember in the ashes för kanske två år sen och älskade den! Längtade ihjäl mig efter nästa del, men sen blev det inte av att jag läste den. Så jag tog tag i att läsa om första boken innan jag gav mig på del två. Jag älskade första boken nu med, och den gick verkligen så snabbt att läsa. Andra boken gick lite trögare, men den var också verkligen så himla bra. Tycker det är väldigt intressant att se hur Elias och Laias relation utvecklas med tanke på att de egentligen inte umgås speciellt mycket i första boken. Här blir det lite annorlunda. Och jag gillar verkligen att man även får följa Helene som känner Elias på ett helt annat sätt. Just relationer är ju väldigt spännande, hehe. Tycker kanske inte att andra boken är riktigt lika förutsägbar som den första heller, vissa händelser var jag inte alls beredd på. Så även om det inte blev riktigt full pott för a torch against the night så längtar jag väldigt mycket efter del tre. Och den ska jag inte vänta ett år med att läsa, haha.
 
Titel: An Ember in the Ashes
Författare: Sabaa Tahir
Serie: An ember in the ashes #1
Förlag: Harper Voyager
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 450
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 5/5
 
Titel: A Torch Against the Night
Författare: Sabaa Tahir
Serie: An ember in the ashes #2
Förlag: Harper Voyager
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 454
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 4,5/5

Kommentarer:

1 Nilmas Bokhylla:

skriven

Jag måste verkligen läsa tvåan. Väldigt snart!

Svar: Ja gör det!
Tina Håkansson

Kommentera här: