0

Den medvetne mannens gude till rakning & skägg

 

Som man kan det vara svårt att veta vilken sorts rakhyvel du bör använda eller hur du undviker de vanligaste rakmissarna. Och gillar du skägg kan du behöva hjälp med vilken skäggstil som klär din ansiktsform och personlighet bäst. Dessutom får du ta del av massor av intressanta och detaljerade tips på hur du på bästa sätt vårdar, trimmar, löddrar, rakar och färgar ditt skägg. Den medvetne mannens guide till rakning och skägg har svaret på det mesta.

Du får också bekanta dig med skägget som mode och attribut under människans historia, från forntidens grottmänniskors vildvuxna skägg till nutidens hipsterskägg och allt där emellan. Det är en guidebok fullspäckad med mängder av enkla men superbra tips och tricks blandat med en nypa humor – något som ingen medveten eller omedveten man bör missa.

Jag är ju som ni kanske förstår inte riktigt rätt målgrupp för den här boken, hehe. Så jag har väl egentligen inte så mycket att säga. Den är snyggt utformad med fina bilder, och innehåller både historia, verktyg & tips&trix. Jag lyckades hålla intresset uppe under hela bokens gång, men det var nog till stor del för att den var så pass tunn, bara 76 sidor. Det räckte för mig, och nu ska jag ge den till min pappa som eventuellt kan ha mer användning av den :)

 

 

Titel: Den medvetne mannens guide till rakning & skägg
Författare: Glenn Lauritz Andersson & Jenny Rydhström
Serie: -
Förlag: Hoi Förlag - Tack för recensionsexemplar!
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 76
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 3/5

Kommentera här: