3

Caraval av Stephanie Garber

 
Scarlett has never left the tiny island where she and her beloved sister, Tella, live with their powerful, and cruel, father. Now Scarlett's father has arranged a marriage for her, and Scarlett thinks her dreams of seeing Caraval, the far-away, once-a-year performance where the audience participates in the show, are over.

But this year, Scarlett's long-dreamt of invitation finally arrives. With the help of a mysterious sailor, Tella whisks Scarlett away to the show. Only, as soon as they arrive, Tella is kidnapped by Caraval's mastermind organizer, Legend. It turns out that this season's Caraval revolves around Tella, and whoever finds her first is the winner.

Scarlett has been told that everything that happens during Caraval is only an elaborate performance. But she nevertheless becomes enmeshed in a game of love, heartbreak, and magic with the other players in the game. And whether Caraval is real or not, she must find Tella before the five nights of the game are over, a dangerous domino effect of consequences is set off, and her sister disappears forever.

Welcome, welcome to Caraval . . . beware of getting swept too far away.

Jag gick in i den här boken utan att ens veta vad den skulle handla om, och jag blev verkligen mind blown! Alltså wow! Den har verkligen allt och lite till.

Det tog ett tag för mig att komma in i boken, men det är nog till största delen för att jag har varit sjuk och inte haft tid eller ork att sitta några längre stunder och läsa. Så i början var jag inte säker på om jag skulle gilla den så mycket. Men igår plöjde jag nästan hela boken, och det var så spännande att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. När man tror att man hänger med så händer nåt nytt och man har ingen aning igen, haha. Ingenting är som det ser ut att vara.

Det finns så många olika intressanta karaktärer, och det gillar jag verkligen. Scarlett är kanske lite väl naiv, och det kan jag störa mig lite på ibland. Pappan är så hemsk att jag ryser, Julian tycker jag om ibland och ibland inte haha. Men mest tycker jag om honom. Och Legend ska vi inte ens prata om... Aaaah, längtar så mycket till nästa del i serien! Vill ha mer, mer, mer!

 
Titel: Caraval
Författare: Stephanie Garber
Serie: Caraval #1
Förlag: Flatiron Books
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 407
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 5/5

Kommentarer:

1 Nilmas Bokhylla:

skriven

Yay, vad roligt att du också gillade den!

2 Jamie :

skriven

Jag längtar också efter uppföljaren!! :)

Svar: Hoppas tiden går fort, haha!
Tina Håkansson

3 Vargnatts bokhylla:

skriven

Ser verkligen bara hyllningar överallt gällande den här!

Svar: Tyckte verkligen om den!
Tina Håkansson

Kommentera här: