1

Herrefolket av Lisa Hågensen

 
En gammal rörelse har krälat upp till ytan och gör sig redo för krig - Är du redo?

De tror att hon hålls instängd i sin onkels hus, men dold under en luva vandrar hon genom Bottens mörka gränder och spionerar på livet.

Dora är femton år och ett freak. Alla i den glömda staden Olympo föraktar henne. Ingen känner henne.

En kväll träffar hon Mira och det förändrar allt. Men vad som börjar med vänskap och kärlek slutar i mord och förräderi. Ensam, misstrodd och förtvivlad kidnappas Dora och förs till en plats där gamla ideal och ondska strävar mot världsherravälde. Dora får veta att hon är en purebred - och hon upptäcker vad det innebär.
 
Jag gillade den första boken i serien, Flykten från Olympo, väldigt mycket, och jag gillar den här lika mycket. Alltså, så spännande! Den här utspelar sig innan första boken, och med Dora som huvudperson. Henne fick man inte verta jättemycket om egentligen i första delen, så det var spännande att få både bakgrundshistoria och förståelse för henne. Handlingen är väldigt gripande, och jag tycker författaren verkligen är duktig på att fånga upp detaljer som gör att man bara vill läsa mer och mer. Jag ser verkligen fram emot att läsa den sista delen, frågan är bara hur jag ska kunna vänta tills den kommer ut!
 
 
Titel: Herrefolket
Författare: Lisa Hågensen
Serie: Purebred #2
Förlag: Fusce Förlag - Tack för recensionsexemplar!
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 290
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 4/5

Kommentarer:

1 [Anna]:

skriven

Åh nu längtar jag ännu mer efter att börja läsa den här!! :)

Svar: Den var verkligen så bra! :D
Tina Håkansson

Kommentera här: