2

When Dimple met Rishi av Sandhya Menon

 
Meet Dimple. Her main aim in life is to escape her traditional parents, get to university and begin her plan for tech world domination. Meet Rishi. He's rich, good-looking and a hopeless romantic. His parents think Dimple is the perfect match for him, but she's got other plans... Dimple and Rishi may think they have each other figured out. But when opposites clash, love works even harder to prove itself in the most unexpected ways.
 
När jag började läsa den här boken tyckte jag den var både oväntat rolig och charmig. SÅ kul när Rishi säger Hello, future wife, och Dimple inte har en aning om vem han är, hahah! Förstå chocken.
I början gillade jag hela biten med att Rishi är mer traditionell och vill vara sina föräldrar till lags, och att Dimple är raka motsatsen och bara bryr sig om att vinna. Men det blev lite tröttsamt i längden, och jag tyckte faktiskt att det var tråkigt hur orättvis Dimple var mot Rishi.
Min favoritkaraktär i hela boken är nog Rishis bror Ashish, så gullig!
 
Jag måste nog säga att jag blev lite besviken. Jag trodde jag skulle gilla boken mer än vad jag gjorde.
 
 
Titel: When Dimple met Rishi
Författare: Sandhya Menon
Serie: -
Förlag: Hodder
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 384
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 3/5
 

Kommentarer:

1 Nilmas Bokhylla:

skriven

Åh, vad tråkigt att du blev besviken. Jag är själv nyfiken på boken men vi får se, det kanske inte blir av att jag läser ändå.

Svar: Den är ändå värd en chans, du kanske gillar den :)
Tina Håkansson

2 Nilmas Bokhylla:

skriven

Oj, blev visst fel bloggadress. Nu är det rätt!

Kommentera här: