1

Ensamvarg av Sara Dalengren

Miriam är thrillerförfattaren med smak för det makabra, vilket har haft en förödande effekt på hennes kärleksliv. Hon lever ensam, omgiven av Hökensås skogar, med när hon tar sig an en skadad främling förvandlas hennes lugna lantliga tillvaro drastiskt.
 
Jonathan är en skepnadsskiftare på flykt undan flocken som dömt honom till döden. Vad han har gjort för att förtjäna sin dödsdom vet han inte. Hos Miriam finner han en fristad, men vågar han tro på en framtid eller kommer det förflutna att hinna ikapp honom?
 
Den här boken har stått och väntat väldigt länge på att bli läst, och nu i efterhand vet jag inte varför. Jag började läsa tisdag kväll och läste ut den onsdag morgon. Fastnade verkligen. Tycker kanske att berättelsen var lite småseg i vissa partier, men när man fått helheten gör det ingenting. Man behövde liksom få alla bitar för att förstå hur allt hängde ihop. Mot slutet blev det så spännande och många bitar föll på plats. Ser verkligen fram emot att läsa nästa del (som jag såg bara kostar 49 kr på bokus, så ska klicka hem den direkt)! Tyckte verkligen om blandningen av allvar och humor. En bra debut! Och alltså omslaget. Så fint! Ja, jag är svag för omslag, haha.
 
 
Titel: Ensamvarg
Författare: Sara Dalengren
Serie: Flocken #1
Förlag: Upper room förlag - Tusen tack för recensionsex!
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 269
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 3,5/5

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Jättefint omslag verkligen!

Kommentera här: