0

Find you in the dark av A. Meredith Walters

Maggie Young had the market on normal. Normal friends, normal parents, normal grades...normal life. Until him. Clayton Reed was running from his past and an army of personal demons that threatened to take him down. He never thought he had a chance at happiness. Until her. Maggie thought their love could overcome anything. Clay thought she was all he needed to fix his messy life. That together, they could face the world. But the darkness is always waiting. Sometimes the greatest obstacle to true love is within yourself.
 
Den här boken var inte alls vad jag hade förväntat mig. Inte på fel sätt, jag gillade den verkligen jättemycket! Men jag hittade den på goodreads tror jag det var, ni vet "readers who enjoyed this also liked" losing it. Så jag trodde det skulle vara lite mer samma stuk som den serien, och det var det ju inte. Det var en bitvis väldigt tung och mörk bok, men så bra och viktig. Den handlar om Maggie som blir kär i Clay som har borderline och är bipolär. Hon vill "rädda" honom och hjälpa honom allt hon kan, men det är såklart ohållbart då han skiftar väldigt mycket. Det var väldigt intressant men samtidigt väldigt hemskt att läsa om hans mående och självskadebeteende. Och när man får Maggies perspektiv också när hon blir illa behandlad får man lite annan syn på hela situationen. Det är ju inte ett fungerande förhållande för någon av dem egentligen, men kan man verkligen säga att man bara ska lämna någon som mår så dåligt? Det väcker många tankar.
 
Jag blev hur som helst väldigt tagen, även om jag störde mig lite på att Maggie var lite väl naiv vissa gånger. Det drar ner betyget liiite, men det var fortfarande en väldigt stark läsupplevelse. Det finns en del två, Light in the shadows, som jag absolut kommer läsa.
 
 
 
Titel: Find you in the dark
Författare: A. Meredith Walters
Serie: Find you in the dark #1
Förlag: Gallery Books
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 340
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 4,5/5

Kommentera här: