6

Hur många olästa böcker har jag?

Fick för mig att räkna mina olästa böcker idag. Har gjort det många gånger förut, och det är faktiskt ganska kul att kunna se tillbaka på längre fram. Rätt bra att få sig en liten tankeställare kanske och inse att man kanske inte behöver köpa så mycket nytt.
 
219 olästa böcker landade det på, och då har jag inte räknat seriealbum utan bara böcker. Iofs var det färre än jag trodde, så det är ju bra. Men har jag 219 olästa böcker borde jag ju rimligtvis inte behöva köpa så många nya i år. Några undantag såklart eftersom det finns böcker jag väntar på att de ska komma ut. Men annars.
 
Så i år tänkte jag försöka läsa mer från hyllan och köpa betydligt färre böcker. Får se hur det går ;)

Kommentarer:

1 Malin A:

skriven

Säger inte alla det, varje år =P har själv samma tanke o har ändå "bara" 60-70 olästa. Men sjukt många fler jag vill beställa hem..

Svar: Haha jo jag tror det :P nån gång kanske man lyckas ;)
Tina Håkansson

2 [Anna]:

skriven

Haha, som vanligt min tanke också, men vi får se hur det går det här året med tanke på att jag inte har lyckats så bra de senaste åren!

Svar: Haha, jag har inte heller lyckats så bra hittills. Men nån gång ska väl vara den första!
Tina Håkansson

3 Jamie :

skriven

Jag ska också försöka satsa att få ner antal olästa, men vi får se om jag lyckas med det eller inte, hehe... :)

Svar: Det är verkligen lättare sagt än gjort 😅
Tina Håkansson

4 Vargnatts bokhylla:

skriven

Jag ska verkligen försöka att varje månad plocka in några gamla böcker i min TBR! Så de inte bara står där bortglömda, jag VILL ju läsa dem :)

Svar: Ja man har ju köpt dem av en anledning :D
Tina Håkansson

5 Malin A:

skriven

Nu kollade jag lite statistik för skojs skull. Tyvärr var jag optimistisk. Det är 71 olästa nu, men börjar med ny bok ikväll så säg 70.
Så långt jag kan räkna mig till gick jag +6 böcker 2017, vilket dock var betydligt bättre än 2016 då jag verkar gått +15, men sämre än 2015 då jag verkar gått +2 (låter lite för bra för att vara sant). Summan av kardemumman är ändå att mina olästa böcker tar dubbelt så mkt plats i bokhyllan nu jämför med några är sedan (troligtvis innan jag började följa alla bokbloggar, booktube etc) =S

Svar: bloggar, booktube, bookstagram osv är verkligen farligt för olästhyllan!
Tina Håkansson

6 Lena:

skriven

Låter som en bra idé det där. Tänkte försöka mig på att räkna mina olästa ikväll också, men är lite rädd för det må tilläggas haha. Fin hylla!

Svar: Haha förstör känslan ;) Tack snälla!
Tina Håkansson

Kommentera här: