3

Nyårstaggen

 

1. En klassiker jag lovar att läsa:
Jane Eyre har jag tänkt väldigt länge att jag ska läsa, så det kanske är dags nu.

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta:
Avsluta blir väl kanske lite fel benämning, men jag kommer absolut se till att fortsätta an ember in the ashes-serien så jag är ikapp tills nästa bok kommer! Annars kommer jag garanterat avsluta PAX-serien när sista boken kommer.

3. En bokserie jag lovar att påbörja:
Grishatrilogin känns det som att det börjar bli dags att påbörja. Första boken står i hyllan, så det är ju perfekt.

4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av:
A Monster Calls av Patrick Ness vill jag gärna hinna läsa i år.

5. En bok jag lovar att läsa om:
An ember in the ashes vill jag läsa om innan jag fortsätter med A torch against the night.

6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska:
Tänkte väl kanske försöka läsa ett par kriminalromaner. Läste mycket förut, men inte alls längre. Det finns ju ändå några serier jag gillar, så det tänkte jag ta tag i.

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa:
Oj, vet faktiskt inte. Är lite sugen på att fortsätta med Amulet, har bara läst första delen än så länge.

8. En novell jag lovar att läsa:
Läser inte mycket noveller alls, så jag vet faktiskt inte. Kanske får införskaffa en söt liten novellix-box.

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa:
Vi måste prata om Kevin har stått oläst i evigheter, och den vill jag så gärna läsa.

10. En länge ägd oläst bok jag lovat att läsa:
Across the universe av Beth Revis.

11. En debut jag lovar att läsa:
Säger Across the universe här med. Vill inte lova för mycket haha!

12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans:
Det kommer inte hända att jag tar upp en bok som jag har gett upp, för det händer så sällan att jag ger upp. Men en serie jag inte har tagit tag i att fortsätta med är Roslund&Hellströms serie om Ewert Grens. Två soldater står på tur, och jag vet egentligen inte varför jag har väntat så himla länge med att läsa vidare.

13. Tagga någon!

Tänker inte tagga någon speciell, men du som känner dig manad får gärna göra den :D

 
Tack Malin för taggen!

Kommentarer:

1 Malin A:

skriven

Vad gäller novell föreslår jag att du läser Fredrik Backmans senaste om pojken i bubblan. Ligger på hans hemsida. Så fin!

Svar: Ja åh, den läste jag här om dagen. Sååå fin verkligen!
Tina Håkansson

2 Vargnatts bokhylla:

skriven

Jane Eyre är så bra!!

Svar: Har hört mycket gott om den :)
Tina Håkansson

3 Malin A:

skriven

Yes! Köpte hem Ditt livs affär idag =)

Svar: Det tyckte jag också väldigt mycket om!
Tina Håkansson

Kommentera här: