2

Monstret i natten av Mats Strandberg och Sofia Falkenhem

Jag blev ett monster på min nionde födelsedag. Fast jag förstod det inte just då.

Dagen då Frank Steen fyller nio år händer något som förändrar hans liv. Grannen Alice hund Uffe blir så uppspelt att han råkar bita Frank i handen, och snart börjar Frank drömma mystiska drömmar. I drömmen är han täckt av lurvig päls och springer i skogen på fyra ben. Det enda han vill är att bli klappad, kliad mellan öronen och gosad med. Men varför blir alla så rädda?
 
 
Det här är en bok som är för 6-9 år, men alltså jag blev så förälskad. Så himla bra och gullig bok som tar upp så viktiga saker som ensamhet och utanförskap. Det blir så känslosamt på något sätt att läsa från ett barns synvinkel. Det blir så oskyldigt. Sen att illustrationerna är bland det gulligaste jag har sett. Alltså åh. Jag har faktiskt beställt andra och tredje boken och ser verkligen fram emot att få läsa vidare.
 
 
 
 
Titel: Monstret i natten
Författare: Mats Strandberg
Serie: Monstret Frank #1
Förlag: rabén&sjögren
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 107
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 4/5

Kommentarer:

1 Vargnatts bokhylla:

skriven

Lyssande på En förbannad podd och de pratade gott om den här serien så blev lite sugen på att läsa den då :)

Svar: Det tycker jag du ska göra, så himla söt :)
Tina Håkansson

2 Carro:

skriven

Ja, visst är den bra! Och det bästa är att även de två andra delarna är minst lika bra! :)

Svar: Men vad kul! Har de andra två står i bokhyllan, kunde inte hålla mig :)
Tina Håkansson

Kommentera här: