1

The Book Blogger Confessions Tag

Jag blev taggad av Malin på Nilmas Bokhylla  att göra denna tag. Perfekt när blogginspirationen tryter :)

1. Which book, most recently, did you not finish?
Det händer inte så ofta att jag inte avslutar en påbörjad bok, men den senaste var Monstumologen av Rick Yancey.

2. Which book is your guilty pleasure?
Oj, jag vet faktiskt inte. Har inget bra svar på den frågan, haha.

3. Which book do you love to hate?
Fifty Shades of Grey är min absoluta hat-bok. Har plågat mig igenom första, och jag tyckte verkligen den var sååå himla dålig, haha.

4. Which book would you throw into the sea?
Ja det får väl bli Fifty Shades då isåfall..

5. Which book have you read the most?
Lätt Harry Potter-serien. Många, många gånger. Sen har jag även läst Shatter me och Unravel me av Tahereh Mafi flera gånger. Och Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs.

 
 
 
6. Which book would you hate to receive as a present?
Jaa, jag får väl svara Fifty Shades här med, haha.

7. Which book could you not live without?
Harry Potter <3<3<3<3

8. Which book made you the angriest?
Oj. Har en bok som jag inte kommer ihåg vad den heter, men den är skriven av Dean Koontz. Någon slog ihjäl ett barn, och jag var så förbannad att jag ville slänga boken i väggen. Har inte läst något av Koontz sen dess haha. Långsint? Japp.

9. Which book made you cry the most?
Gråter ofta till böcker, hehe. They Both Die at the End av Adam Silvera är väl den senaste som jag grät riktigt mycket till, så sorglig och fin på samma gång. Och P.S. I Love You grät jag massor till första gången.

10. Which book cover do you hate the most?
Den utgåvan av They Both Die at the End som jag har tycker jag är så himla ful. Funderar på att köpa en annan finare och byta ut den bara för att jag älskar den så mycket.

Det blå omslaget vill jag ha istället, så himla fint!
 
 

 

Kommentarer:

1 Vargnatts bokhylla:

skriven

Hm nu blev jag ju nyfiken på vilken Koontz bok det är. Har försökt tänka om jag har läst någon där det händer men jag kan inte komma på någon i alla fall!

Svar: Ska försöka ta reda på vad den heter. svårt att komma ihåg när han har skrivit så många :P
Tina Håkansson

Kommentera här: