1

Världen utan dig av Jill Santopolo

Lucy och Gabe blir hejdlöst förälskade när de möts för första gången, den 11 september 2001. Efter terrorattacken bestämmer de sig båda för att inte kasta bort sina liv. Det som följer är en resa som för dem samman och sliter dem isär om och om igen under åren. När Gabe blir fotograf i Mellanöstern gör Lucy karriär, bildar familj och skapar sig ett liv i New York. Världen utan dig är en roman om kärlek, drömmar, begär, svartsjuka, svek och försoning. Om vad vi är villiga att offra för kärlek och om hur långt vi kan gå för att följa våra drömmar.
 
Jag hade förväntat mig att den här boken skulle vara såååå bra, så jag blev lite besviken. Det är aldrig bra att ha för höga förväntningar. Den berörde mig inte så mycket som jag hade hoppats på. Det är verkligen en roman om kärlek, drömmar, begär, svartsjuka, svek och försoning, kanske med betoning på drömmar, svartsjuka och svek.
 
Nånstans kan jag tycka att det blev lite för mycket att Lucy tänkte på Gabe hela tiden fast hon var gift sen flera år tillbaka och hade barn. Jag fattar första kärleken osv, men ja. Sorgligt givetvis med kriget i mellanöstern och jag förstår att Gabe var tvungen att följa sina drömmar och åka dit. Och jag förstår att Lucy har sina drömmar i New York och inte kan förlja med. Men ja. Slutet var alldeles för förutsägbart för min smak, och jag blev tyvärr inte berörd alls. Bara irriterad på vad som hände innan.
 
Jag gav boken en fyra i betyg, men nu när jag har smält den lite tror jag att jag kommer sänka till en trea. Det var ingen ny Livet efter dig så att säga, hehe.
 
 
Titel: Världen utan dig
Författare: Jill Santopolo
Serie: -
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 314
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 3/5

Kommentarer:

1 Nilmas Bokhylla:

skriven

Hej,

Du är taggad :)
https://nilmasbokhylla.com/2018/03/07/the-book-blogger-confessions-tag/

Kommentera här: