3

Bokhandeln på Riverside Drive av Frida Skybäck

Charlotte är för ung för att vara änka, för ung för att förlora den hon älskar. I sitt vilsna tillstånd tar hon en paus från sitt framgångsrika företag och söker ro på den skånska landsbygden. Men så får hon får ett oväntat besked, hon har ärvt ett hus i London av en moster hon knappt visste att hon hade. Och huset inrymmer en bokhandel.

Inställd på att sälja huset flyger Charlotte till England, där den konkursfärdiga Riverside Bookshop och den excentriska personalen verkar bortom all räddning. Men trots att Charlotte inte vet något om hur man driver en bokhandel växer snart en gemenskap med den motsträviga personalen fram. Samtidigt som Charlotte kämpar för att rädda bokhandeln inser hon att det är något som inte riktigt stämmer. Varför har Charlotte aldrig fått träffa sin moster och vad är det för mörk hemlighet som döljer sig i huset?
 
Alltså den här boken var så himla mysig. Kolla bara på omslaget. Innehållet är precis lika fint. Jag vill också åka till london och jobba i en mysig bokhandel, haha. Men skämt åsido. Miljöbeskrivningarna är väldigt målande, och man kan verkligen se omgivningarna framför sig. Det är kul med böcker som handlar om böcker, gillar när författaren nämner sådant jag har läst innan. Jag tycker ju verkligen om när böckerna utspelar sig nutid/dåtid om det är snyggt gjort, och Frida är verkligen bra på det där. Jag gillade att läsa om Charlotte och hur hon kämpade med bokhandeln, men också om Sara och Kristina när de var unga. Det ger ett annat djup till berättelsen.
 
Jag har läst Norrsken och Polarnatt tidigare som Frida har skrivit, och jag gillade båda väldigt mycket. Men den här var nästan ännu mer i min smak, och jag hoppas på mer feelgood (eller goodfeel, haha) från henne i framtiden!
 
 
Titel: Bokhandeln på Riverside Drive
Författare: Frida Skybäck
Serie: -
Förlag: Louise Bäckelin Förlag - Tusen tack för recensionsex!
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 444
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 4,5/5

 

 
 

Kommentarer:

1 Hanneles bokparadis:

skriven

Tyckte om denna, trevlig bok.

Svar: Det var den verkligen :)
Tina Håkansson

2 Vargnatts bokhylla:

skriven

Vad kul att du också gillade den så mycket! :)

Svar: Den var verkligen så mysig :)
Tina Håkansson

3 Annette:

skriven

Också en bok i min boktrave som väntar på att bli läst. En av de böcker jag sett fram emot mest att läsa, men en del andra böcker har kommit emellan. Snart så :)

Svar: Den var verkligen så mysig, hoppas du kommer tycka om den :)
Tina Håkansson

Kommentera här: