0

Lost Boy av Christina Henry

There is one version of my story that everyone knows. And then there is the truth. Once I loved a boy called Peter Pan. Peter brought me to his island because there were no rules and no grownups to make us mind. He brought boys from the Other Place to join in the fun, but Peter's idea of fun is sharper than a pirate's sword. He wants always to be that shining sun that we all revolve around. He'll do anything to be that sun. Peter promised we would all be young and happy forever. Peter will say I'm a villain, that I wronged him, that I never was his friend. Peter Lies.
 
Jag hoppades ju på att den här boken skulle vara lika bra som den är snygg. (Alltså kolla på den!!!!) Och den var så h i m l a bra verkligen! Jag älskade den så mycket! Jag var helt fast från första sidan. Hatar numera Peter Pan haha. Jag älskade hur Jamie tog hand om de andra pojkarna, och kanske särskilt Charlie. Det är dock en väääldigt brutal bok, så jag kan tänka mig att den kanske inte passar alla. Jag var inte riktigt beredd på det, och tyckte kanske det blev lite väl grafiskt ibland. Gillade inte heller monstren jättemycket, det var väl kanske det som drog ner betyget till 4,5. Men det är en stark 4,5 och jag vill kasta mig över allt annat av den här författaren. Gärna nu på en gång!
 
 
 
 
Titel: Lost Boy
Författare: Christina Henry
Serie: -
Förlag: Titan Books
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 320
Finns hos: Adlibris | Bokus
 
Mitt betyg: 4,5/5

Kommentera här: